We are very near to Easter now and I bet you are looking forward to a break! However, take it easy with the Flaounes and chocolate eggs because right after Easter, comes the summer....!
Our next seminar will take place on 8th May until 15th May 2008.
Timetable-
Week days: 6.00-9.30 pm
Saturday & Sunday 9.00 am-5.00 pm - Beverages, snacks and lunches are offered
Fees: €600
Register by: 21 April 2008
Article - Published April 2008
Νέοι Ορίζοντες στη Μάθηση – Τεχνικές Ταχείας Μάθησης
Ο όρος Επιταχυντική ή Ταχεία Μάθηση (accelerated learning) σχετίζεται με διάφορες μεθόδους εκπαίδευσης οι οποίες στοχεύουν στην επιτάχυνση της μάθησης. Η ορολογία «ταχεία μάθηση» περιλαμβάνει διάφορες τεχνικές, μεθοδολογίες και προσεγγίσεις στη διδασκαλία και στη μάθηση. Η ταχεία μάθηση έχει χρησιμοποιηθεί πάρα πολύ, ειδικά στη μάθηση ξένων γλωσσών, σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία 15 χρόνια έχουν ανακαλυφθεί περισσότερα στοιχεία για τη λειτουργία του μυαλού από οποτεδήποτε στην ιστορία. Νέες τεχνικές Επιταχυντικής Μάθησης βασίζονται σε αυτή την έρευνα. Βάση αυτής της έρευνας, ο δυναμικός πολυαισθησιακός συνδυασμός, που συμπεριλαμβάνει οπτικές, ακουστικές και κιναισθητικές τεχνικές μάθησης, έχουν ως αποτέλεσμα τη γρήγορη υπερ-μάθηση. Ο καθένας μας έχει το δικό του στυλ μάθησης – ένας τρόπος μάθησης που είναι κατάλληλος για τον καθένα μας. Αν γνωρίζουμε και χρησιμοποιήσουμε τις τεχνικές που προτιμούμε, τότε μαθαίνουμε με πιο φυσικό τρόπο. Και επειδή μας είναι φυσικό, τότε είναι και πιο εύκολο. Και επειδή είναι εύκολο, είναι γρηγορότερο. Γιαυτό και η ονομασία Επιταχυντική Εκμάθηση.
Το μάθημα στην ταχεία μάθηση μπορεί να διαφέρει από τη παραδοσιακή διδασκαλία με πολλούς τρόπους.
Πρωτίστης σημασίας είναι το περιβάλλον το οποίο υποβοηθάει σε συνειδητό και υποσυνείδητο επίπεδο. Η γλώσσα και συμπεριφορά του εκπαιδευτή και η ικανότητα του να βοηθήσει τον εκπαιδευόμενο να νιώσει άνετα. Η ικανότητα του εκπαιδευτή να διεγείρει το ενδιαφέρον του μαθητή και να τον ‘βομβαρδίσει’ με υλικό, γνωρίζοντας την ικανότητα του εγκεφάλου να μπορεί να απορροφήσει τουλάχιστο 80% περισσότερη πληροφόρηση από ότι υποθέτουμε.
Οι παραδοσιακές μέθοδοι μάθησης θέτουν περισσότερη έμφαση στο διάβασμα και στο γραπτό λόγο, αγνοώντας το γεγονός ότι οι πλείστοι άνθρωποι θέλουν να μάθουν να συνομιλούν σε μια γλώσσα. Να μαθαίνεις λέξεις και κανόνες, αργά και επαναληπτικά είναι ανιαρό και απογοητευτικό και αφήνει τους περισσότερους να νιώθουν ανίκανοι να αντιμετωπίσουν πραγματικές καταστάσεις ζωής.
Το μυστικό της Ταχείας Μάθησης είναι η προσέγγιση της εμπλοκή ‘ολόκληρου του μυαλού’. Όταν προσαρμοστείς στο δικό σου στυλ εκμάθησης, η κατανόηση και ευχέρεια λόγου επιτυγχάνονται εύκολα και άνετα. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά.
Μια μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο Μασαχουσέτης, στη Βοστόνη, συμπεραίνει ότι η Επιταχυντική Εκμάθηση έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα έξι (ναι, έξι) φορές γρηγορότερα από την παραδοσιακή μέθοδο. Σε πολλές σχολές παγκοσμίως, σπουδές γλωσσών των τριών χρόνων συμπληρώνονται σε δύο εξάμηνα. Ακόμα πιο αξιοθαύμαστο είναι το γεγονός και οι ενδείξεις εντατικών μαθημάτων που έχουν ως αποτέλεσμα άτομα να μιλούν μια ξένη γλώσσα μέσα σε πέντε μόνο μέρες. Μια αξιολόγηση αυτών των πέντε ημερών επισημαίνει ότι οι συμμετέχοντες συνεχώς εκπλήττονται με την ποσότητα του υλικού που έχουν μάθει σε τόσο σύντομο διάστημα. Όλοι ξεπερνούν τις προσωπικές τους προσδοκίες. Τα 5-ήμερα αυτά προγράμματα χρησιμοποιούνται από εταιρίες παγκοσμίως.
Τα προγράμματα Ταχείας Μάθησης είναι μοναδικά. Είναι εντελώς διαφορετικά από οτιδήποτε έχεις δει προηγουμένως, και σε δομή και σε περιεχόμενο. Παράγουν εκπληκτικά αποτελέσματα που ξεπερνούν τις προσδοκίες σου.
Με την μέθοδο Επιταχυντικής Εκμάθησης μαθαίνεις να σκέφτεσε στη ξένη γλώσσα και έτσι ο διάλογος γίνεται ΠΟΛΥ πιο εύκολος από παραδοσιακή μέθοδο μάθησης. «Πρώτη φορά διασκέδασα τόσο πολύ την μάθηση»....αυτό το σχόλιο τα λεει όλα. Καμία πίεση. Χωρίς στρες, άγχος, ένταση. Μαθαίνεις σε ένα χαλαρό, γεμάτο διασκέδαση περιβάλλον, και απλούστατα μαθαίνεις περισσότερα χωρίς να το συνειδητοποιείς! Με το πέρασμα του χρόνου θα εκπλαγείς όμως με το επίπεδο ανάκλησης στη μνήμη. Θα έχεις περισσότερη κατανόηση της γλώσσας, και της κουλτούρας. Θα αποκτήσεις την αυτοπεποίθηση να μιλάς και να αναπτύξεις ευχέρεια λόγου.
Μύθοι για την Μάθηση Ενηλίκων
Γιατί να είναι διαφορετική η μάθηση ενηλίκων από αυτή των παιδιών; Εμείς οι ενήλικες δεν θέλουμε να τρέχουμε πάνω κάτω και να παιγνιδιαρίζουμε όπως τα παιδιά και θέλουμε το περιεχόμενο να είναι βαθύτερο, μεγαλύτερο και πιο εστιασμένο στο θέμα. Και γιατί να πάμε ενάντια στη καθιερωμένη διδασκαλία που προσφέρει ‘θάνατο από PowerPoint’ στους επιχειρησιακούς μαθητευόμενους (και γνωρίζουμε ότι αυτό οδηγεί σε μειωμένη συγκράτηση πληροφοριών – δεν είναι έτσι;) Να λοιπόν μερικοί μύθοι που ίσως λάβουμε υπόψη προς αποφυγή:
Μύθος 1 - Άν πούμε στους μαθητευόμενους ότι θα καταλάβουν, θα θυμούνται και θα εφαρμόσουν αυτά που θα διδαχθούν, προπάντων εάν τους ζητήσουμε να ακούνε προσεκτικά.
Θα ήθελα να αναφερθώ σε μια αρχαία Κινέζικη παροιμία που είναι πραγματική με τα σημερινά δεδομένα: «Αυτά που ακούω, τα ξεχνώ» Αυτά που βλέπω, μπορεί να τα θυμάμαι - Όμως, αυτά που κάνω, τα καταλάβω» (Confucius 451πχ)
Με άλλα λόγια – εάν με θέλεις να ακούσω πες μου το, αλλά αν θέλεις να το καταλάβω και να το εφαρμόσω, χρειάζομαι να εμπλακώ.
Μύθος 2 - Μια τάξη όπου απουσιάζει ο θόρυβος είναι ένας χώρος όπου εκλαμβάνεται πολύ σοβαρή μάθηση.
Για να εξασφαλιστούν πολλά μονοπάτια προς τη νέα μάθηση του μυαλού, πρέπει να αξιοποιηθούν πολλαπλές μέθοδοι προσέγγισης. Με άλλα λόγια, για καλή μάθηση πρέπει να παρουσιάσουμε πρώτα με λόγια (να το συζητήσουμε), να παρουσιάσουμε οπτικά (να το δούμε) και να παρουσιάσουμε κιναισθητικά (να το αγγίξουμε και να το νιώσουμε) και χρειάζεται να σκεφτούμε πως θα μπορούσε να μας βοηθήσει στην καθημερινή μας ζωή. Προφανώς αυτό δεν συμβαίνει σε ένα στείρο περιβάλλον μάθησης όπου οι μαθητευόμενοι παραμένουν στις θέσεις τους και δεν εξετάζουν το ενδεχόμενο της νέας μάθησης. Ο γνωστός Bob Pike από Creative Training Techniques λεει: ‘Η Μάθηση αντιστοιχεί στο πόσο το διασκεδάζεις’ .
Μύθος 3 - Αυτός που ακούει περισσότερο, μαθαίνει περισσότερο.
Συγκεκριμένα, αυτός που μιλάει περισσότερο πιθανώς να είναι το άτομο που μαθαίνει περισσότερο. Θυμόμαστε μόνο 10-20% από αυτά που ακούμε, αλλά περίπου 80% από αυτά που λέμε! Για αποτελεσματική μάθηση χρειάζεται να ενθαρρύνουμε συνεχώς τους μαθητευόμενους να συζητούν (σε μικρές ομάδες) τις νέες γνώσεις και πληροφορίες και πως θα μπορούσαν να τις εφαρμόσουν στη δική τους ζωή για να βελτιώσουν την απόδοση τους.
Μύθος 4 - Μόνο οι ειδήμονες πρέπει να μιλούν και να δίνουν εισηγήσεις.
Οι Μαθητευόμενοι είδη έχουν τεράστιες πηγές προηγούμενης γνώσης και μια τεράστια προϊστορία εμπειριών. Ένας καλός εκπαιδευτής/καθοδηγητής θα κτυπήσει στη ρίζα αυτών των γνώσεων και άμεσα θα έχει τους μαθητευόμενους να συμμερίζονται τις εμπειρίες τους και τα συμπεράσματα τους.
Καλύτερη Μέθοδος, Καλύτερα Αποτελέσματα
Κουράστηκες και βαρέθηκες τις ανιαρές τάξεις και τα ανιαρά βιβλία; Κουράστηκες με τα διαγωνίσματα; Κουράστηκες να νιώθεις νευρικότητα και σύγχυση όταν μιλάς Αγγλικά; Είσαι έτοιμος/η να μιλήσεις Αγγλικά με ευχέρεια; Θέλεις να καταλαβαίνεις τους Αγγλόφωνους; Θέλεις να νιώθεις χαλαρός/ή και δυνατός/ή όταν μιλάς Αγγλικά;
ΜΠΟΡΕΙΣ. Μπορείς να βελτιώσεις τα Αγγλικά σου 4-5 φορές γρηγορότερα – αλλά πρέπει να σταματήσεις να χρησιμοποιείς παλιές μεθόδους. Αν θέλεις καλύτερα αποτελέσματα, πρέπει να χρησιμοποιήσεις καλύτερη μέθοδο. Θα σου διδάξω αυτή τη μέθοδο. Θα σε διδάξω πως να μιλάς Αγγλικά εύκολα. Θα σε διδάξω πως να σκέφτεσαι στα Αγγλικά. Θα σε διδάξω να νιώθεις άνετα και χαλαρά όταν μιλάς. Θα σε διδάξω να καταλαβαίνεις τους Αγγλόφωνους. Θα σε διδάξω να χρησιμοποιείς σωστή γραμματική – χωρίς να μαθαίνεις κανόνες γραμματικής. Αν συνεχίσεις να χρησιμοποιείς παλιές μεθόδους, θα συνεχίσεις να έχεις τα ίδια παλιά αποτελέσματα. Είναι καιρός να δοκιμάσεις ένα καλύτερο τρόπο. Η επιτυχία είναι σίγουρη. Επικοινώνησε τώρα μαζί μου στο τηλ. 22454547 (Βίκυ Πασχάλη) να συζητήσουμε τις προσωπικές σου ανάγκες.
Η Βίκυ Πασχάλη, της οποίας η Αγγλική είναι η μητρική της γλώσσα, είναι Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Επιταχυντικής Εκμάθησης Αγγλικού Προφορικού Λόγου.
No comments:
Post a Comment